Path Tracing to technologia, która swoim działaniem bardzo przypomina Ray Tracing. I chociaż wydaje się, że może znaleźć zastosowanie tylko w zaawansowanych graficznie produkcjach, to nawet Minecraft może na niej skorzystać. Sami zobaczcie, jak rewelacyjnie wygląda ta gra z takimi efektami.
Wszyscy wiemy, jak wygląda Minecraft. To po prostu jedna wielka pikseloza, ale nie jest to wina słabej grafiki, a po prostu obranego przez twórców kursu. Tak miało być i właśnie tak miało to wyglądać. Zresztą nie grafika jest tutaj najważniejsza, a prosty i zarazem wciągający mechanizm gry.
Zobacz: Nvidia włączy Ray Tracing w starszych kartach graficznych bez rdzeni RTX
Ale czy to oznacza, że Minecraft nie może wyglądać lepiej? Nic z tych rzeczy! Wystarczy dodać do niej paczkę o nazwie Sonic Ether’s Unbelievable Shaders (SEUS), która obsługuje między innymi technologię Path Tracingu, która działa podobnie do Ray Tracingu. Efekty są wręcz oszałamiające. Zresztą sami zobaczcie:
Messing around a bit more
you can do indirect lighting and stuff now pic.twitter.com/X8q3msBen7
— notglacier (@notglacier) March 30, 2019
Zobacz: Aż trudno uwierzyć, jak dobrze wygląda Quake II z Ray Tracingiem
Niestety, ma to poważne konsekwencje dla wydajności. Komputer wyposażony w procesor Core i9-9900K i kartę graficzną GeForce GTX 1070 Ti jest w stanie wyciągnąć zaledwie 25-40 klatek na sekundę. To zdecydowanie nie jest zadowalający poziom płynności, więc póki co na podobne efekty będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Póki co możemy jedynie zachwycać się możliwościami SEUS.