Strona głównaKonsoleDźwięk w PlayStation 5 nie taki rewelacyjny? Twórcy Dolby Atmos wytykają Sony...

Dźwięk w PlayStation 5 nie taki rewelacyjny? Twórcy Dolby Atmos wytykają Sony błędne informacje

Jednym z głównych punktów konferencji Sony, zaprezentowanej w zeszłym tygodniu, był – oprócz dysku SSD – specjalnie zaprojektowany układ, odpowiedzialny za dźwięk przestrzenny. Okazuje się, że prezentujący go Mark Cerny trochę się zagalopował w swoich pochwałach.

Opisując nowy układ dźwiękowy, nazwany Tempest Audio Engine, Mark Cerny obiecywał dźwięk złożony z ponad 100 źródeł. Okazuje się, że – choć teoretycznie Dolby Atmos, z którego korzysta Tempest, może generować taki dźwięk – nie ma to sensu. Idąc za radami deweloperów gier, twórcy Dolby Atmos ograniczają się do wykorzystania maksymalnie 32 źródeł dźwięku by całość brzmiała precyzyjnie.

Jednym słowem – Tempest Audio Engine wcale nie będzie tak rewolucyjne w stosunku do dotychczas istniejących rozwiązań. Oczywiście 32 źródła dźwięku to nadal bardzo dużo, a być może samo Sony ma jeszcze w rękawie jakiegoś asa, którym zaskoczą twórców innych standardów. No i sam fakt prac nad dźwiękiem 3D w konsolach jest wart odnotowania i uwagi. Ale jednak Sony zdecydowanie powinno popracować nad informacjami, które przekazuje obserwatorom – oraz nad sposobem ich przekazywania.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Zbigniew Pławecki
Zbigniew Pławecki
Redaktor, specjalista ds. esportu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię