Hidetaka Miyazaki stwierdził, że jego zespół grafików poczuł dużą presję podczas tworzenia Elden Ring po tym jak zobaczyli Demon’s Souls Remake na PS5.
Miyazaki i jego zespół z FromSoftware zawsze byli znani ze swoich hardkorowych i bezlitosnych gier akcji, ale jeśli chodzi o grafikę i wizualizację to studio nigdy nie należało do światowej czołówki. Demon’s Souls Remake wywarło dodatkową presję na grafikach i wymusiło na nich poprawienie efektów wizualnych w Elden Ring.
Zobacz: StyleCLIP – uczenie maszynowe pozwala zobaczyć Kratosa jako realnego człowieka
Na zwiastunach gra wygląda znacznie lepiej niż poprzednie produkcje FromSoftware. W wywiadzie dla Edge – Miyazaki wyjaśnił, jak Demon’s Souls zmusiło ich do zwiększenia wysiłku w poprawę grafiki Elden Ring. Zapytany, czy wierność graficzna Demon’s Souls Remake wpłynęła na nadchodzący projekt FromSoftware, Miyazaki odpowiedział:
Tak, jestem pewien, że nasi graficy odczuwali tę presję bardziej niż ktokolwiek inny. I to nie tylko w przypadku Elden Ring, ale we wszystkich naszych grach. Wierność graficzna nie jest dla nas największym priorytetem. To czego wymagamy od strony graficznej zależne jest od samej gry i jej wymagań i ma mniejszy priorytet niż sama grywalność produkcji. Wiem, że zawsze nasi graficy pracują ciężko. W Elden Ring nasi programiści i graficy wprowadzili wiele nowych systemów i funkcjonalności, aby tworzyć lepiej wyglądające gry.
Elden Ring będzie dostępny 25 lutego na PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X, Xbox Series S i PC.