W tym miesiącu, po czterech latach Rust opuścił Early Access. Potwierdziło to zapowiedź Garrego Newmana sprzed kilku tygodni. Aktualizacja 1.0 to przede wszystkim lifting graficzny gry.
Kiedy ogłoszono, że Rust opuszcza Early Acess, Garry Newman szybko poinformował, że należy powstrzymać się od wielkich oczekiwań bo gra jest bliższa „opuszczeniu prototypowania i wejścia w fazę alfa”. Teraz gry Rust jest już poza Early Access jego cena wzrosła z 20 do 35 dolarów a cotygodniowe aktualizacje zostaną zamienione na comiesięczne.
Co takiego zmieniło się w Rust?
Największe zmiany przeszło środowisko graficzne gry. Vincent Mayeur zajmujący się grafiką w grze wyjaśnił na swoim blogu, że efekty wizualne zostały stworzone „od zera”, a programiści przeczesują niemal każdy element gry, aby poprawić spójność.
Podczas tak długiego cyklu produkcyjnego grafika gry uległa dużej dewaluacji. Teraz deweloperzy zaczynają od nowa z wykorzystaniem ulepszonego oświetlenia, lepszego post-processinowgu oraz nowej flory i fauny dekorującej krajobraz.
W tej aktualizacji nie chodzi tylko o zmianę grafiki, ale również o inne detale takie jak np. odrzut broni, dzięki czemu celownik kołysze się tylko wtedy, gdy przez kilka sekund nie strzelałeś. W ten sposób gracze mogą śledzić swoje cele i kontynuować ostrzał nie martwiąc się, że ich broń zacznie się ruszać i wszystko zepsuje.
W informacjach na temat poprawki uwzględnione zostały również zmiany w systemie generowania świata, zmiana balansu dla broni oraz zwiększenie ilości złomu, aby ułatwić tworzenie przedmiotów.
Poniżej film prezentujący zmiany:
[you tube=O-Q8ED0L5qg]Cztery lata a jak z bicza strzelił ;). Co sądzicie o systemie Early Access i wyciąganiu od graczy pieniędzy jeszcze zanim gra powstanie? Dajcie znać w komentarzach.
Źródło: kitguru