Twórcy Counter-Strike’a wyznaczyli nową granicę pomiędzy uczciwą grą o własnych siłach a wspomaganiem się automatycznymi skryptami. Tym samym nie będzie możliwości korzystania ze Snap Tapa oraz innych automatów.
Zgodnie z informacjami przekazanymi w komunikacie Valve:
Ostatnio niektóre funkcje sprzętowe zatarły granicę między ręcznym wprowadzaniem danych a automatyzacją, więc zdecydowaliśmy się wyznaczyć jasną linię tego, co jest, a co nie jest akceptowalne w Counter-Strike.
Nie będziemy już zezwalać na automatyzację (za pomocą skryptów lub sprzętu), która omija te podstawowe umiejętności, a w przyszłości (i początkowo – wyłącznie na oficjalnych serwerach Valve) gracze podejrzani o automatyzację wielu działań gracza z jednego polecenia mogą zostać wyrzuceni z meczu.
Aby zapobiec przypadkowym wykroczeniom, bindy w grze, które obejmują więcej niż jedną akcję ruchu i/lub ataku, nie będą już działać (np. null bindy i bindy jumpthrowa).
Jeśli posiadasz klawiaturę, która wspiera funkcję automatyzacji (np. „Snap Tap Mode”), pamiętaj, aby wyłączyć ją wyłączyć przed dołączeniem do meczu, dzięki czemu unikniesz zakłóceń rozgrywki.
Ruszyły testy nowego VAC-a – VacNet 3.0. Zabezpieczenie będzie wykrywało wspomaganie sprzętowe oraz softwarowe na oficjalnych serwerach. Tym samym zablokowano bindy wejściowe zawierające poniższe polecenia:
- cl_allow_multi_input_binds 1
- sprint,
- reload,
- attack,
- attack2,
- turnleft,
- turnright,
- turnup,
- turndown,
- forward,
- back,
- left,
- right,
- moveup,
- movedown,
- klook,
- use,
- jump,
- duck,
- strafe,
- zoom,
- yaw,
- pitch,
- forwardback,
- rightleft
Testy nowych funkcjonalności przeprowadzone będą na wybranych meczach.