Strona głównaGryAktualnościW League of Legends pojawi się nowa opcja zgłaszania graczy

W League of Legends pojawi się nowa opcja zgłaszania graczy

League of Legends to jedna z najpopularniejszych gier na świecie. Jednocześnie dla wielu jest to jedna z najbardziej frustrujących gier na świecie. Pomimo często ostrego podejścia i wielu możliwości raportowania graczy trudno całkowicie pozbyć się toksycznego zachowania. Pomimo tego Riot Games chce nam dać kolejne do tego narzędzie.

Każdy, kto kiedykolwiek grał w League of Legends wie, jak bardzo frustrująca potrafi to być gra. Nie z powodu samej rozgrywki, ale z powodu innych graczy. Na pewno nie raz i nie dwa spotkaliście się z osobami, które szybko się denerwowały i zrzucały całą winę na resztę drużyny. Z pewnością trafiliście też na osoby, które zaczynały trollować mecz i celowo ginęły. Jestem też przekonany, że graliście z graczami, którzy wybierali bohaterów, którzy albo nie nadawali się do danej kompozycji, albo nie są w ogóle predysponowani do grania na określonej pozycji. Wkrótce dostaniemy kolejne narzędzie do walki z nimi.

League of Legends – zgłaszanie graczy

W najnowszym wpisie na blogu twórcy League of Legends poinformowali, że pracują nad nowymi narzędziami nie tylko do zgłaszania graczy, ale też wykrywania niepożądanych zachowań. Już w patchu 10.14 (może zostać przesunięte na 10.15) ma się pojawić możliwość zgłaszania zawodników jeszcze w fazie wybierania bohaterów. W tym momencie często dochodzi do pierwszych kłótni na czacie tekstowym czy wspominanych wcześniej tzw. „troll picków”. Jednocześnie pojawi się też opcja wyciszania innych graczy jeszcze przed startem faktycznej rozgrywki.

Wykrywanie niepożądanych zachowań

Ale na tym nie koniec. Andrei Van Roon – dyrektor ds. projektowania gry w Riot Games przyznał we wpisie na blogu, że mechanizmy wykrywania złych zachowań nie zawsze działają tak, jak powinny, a do tego kary są niewspółmierne do przewinień.

Najważniejsze wnioski są następujące:

  • Za bardzo koncentrujemy się na zachowaniach w jasny sposób przekraczających granice tego, co jest dopuszczalne, w pojedynczych grach. To oznacza, że gracze naruszający reguły tylko nieznacznie, mogą to robić wielokrotnie, unikając kary. Musimy zatem położyć znacznie większy nacisk na powtarzające się zachowania.

  • Nasze kary za brak aktywności nadmiernie koncentrują się na zachowaniach związanych z kolejką (np. opuszczaniu kolejki na etapie wyboru bohatera). Powinniśmy częściej stosować bardziej dotkliwe kary (tzn. tymczasowe bany) w stosunku do graczy, którzy wielokrotnie dopuszczają się braku aktywności / opuszczają grę.

  • Nasze algorytmy wykrywające są zbyt uproszczone i za bardzo polegają na danych takich, jak liczba zgonów na grę i zgłoszenia graczy. Powinniśmy w dużo większym stopniu zwracać uwagę na kontekst tych danych, gdy oceniamy konkretne sytuacje. Jeśli na przykład gracz rozłącza się natychmiast po nieudanym głosowaniu za poddaniem się, możemy być pewni, że wychodzi celowo, nawet jeśli jego statystyki i dotychczasowe zachowanie nie wydają się naruszać dozwolonych granic. Również jeśli gracz uprzedza, że będzie afkować lub ginąć celowo, a potem to robi, powinniśmy bez wahania szybko go ukarać, nawet jeśli nie ciągnie się za nim historia wielokrotnego powtarzania takich zachowań (ponieważ w tej sytuacji celowość jest oczywista).

W tym momencie Riot Games pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami i regulacjami w League of Legends. Niektóre zostaną wprowadzone jeszcze w tym roku, a kolejne dopiero przedstawione w kolejnym wpisie na blogu.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię