Strona głównaGryW Shadow of the Tomb Raider będziemy mogli ustawić własny poziom trudności

W Shadow of the Tomb Raider będziemy mogli ustawić własny poziom trudności

Gracze coraz częściej narzekają na poziom trudności gier. Z jednej strony zalewają nas produkcje, które przechodzą się same, z drugiej mamy gry pokroju serii Souls doprowadzające część graczy do nerwicy. Square Enix wpadł na nieco inny pomysł, który zastosuje w Shadow of the Tomb Raider.

Poziom trudności w najnowszej części przygód Lary będzie posiadał wiele opcji konfiguracji. Ma to na celu dostosowanie rozgrywki pod indywidualne preferencje gracza. Nowy system pozwoli graczom na ustawienie poziomu trudności w trzech kategoriach: walka, eksploracja oraz zagadki. W większości przypadków gracze będą mogli przestawiać suwaki w dowolnym momencie gry, ale jest jeden haczyk. W przypadku wybrania trybu Śmiertelna Obsesja poziom trudności dla wszystkich kategorii zostanie ustawiony na najwyższy i nie będzie możliwości jego zmiany przez całą grę.

Możliwość niemal dowolnego ustawiania poziomu trudności pozwoli na dopasowanie gry do własnych preferencji stawiając sobie wyzwania w jednym aspekcie gry, z kolei mocno ułatwiając inny. Poniżej zestawiona jest cała lista opcji trudności jakie będziemy mieli do swojej dyspozycji:

Walka

Łatwy:

  • Włączone wspomaganie celowania,
  • Wrogowie mają mniej zdrowia i zadają mniej obrażeń,
  • Bogata zawartość skrzyń z amunicją,
  • Wrogowie mają oświetlone sylwetki.

Normalny:

  • Wrogowie mają normalny poziom zdrowia i zadają normalne obrażenia,
  • Pudełka z amunicją są rzadkością,
  • Wrogowie mają oświetlone sylwetki.

Trudny:

  • Wrogowie mają zwiększony poziom zdrowia, zadają więcej obrażeń i szybciej odnajdują Larę,
  • W walce nie ma regeneracji zdrowia,
  • Pudełka z amunicją są rzadkością,
  • Brak znaczników trafień na siatce celowania,
  • Sylwetki wrogów nie są podświetlone.

Śmiertelna obsesja:

  • Tak samo jak na poziomie trudnym,
  • Brak HUD, gdy Lara zostanie wykryta przez wroga.

Eksploracja

Łatwy:

  • Główna ścieżka oznaczona na biało,
  • Dłuższy czas chwytu,
  • Obozy są oświetlone.

Normalny:

  • Delikatne oznaczenie głównej ścieżki,
  • Zwykły czas chwytu,
  • Obozy są nieoświetlone.

Trudny:

  • Brak oznaczenie głównej ścieżki,
  • Zredukowany czas chwytu,
  • Brak instynktów przetrwania podczas eksploracji,
  • Obozy są nieoświetlone.

Śmiertelna obsesja:

  • Tak samo jak w Trudny,
  • Obozy są nieoświetlone i wymagają gromadzenia zasobów,
  • Zapis gry możliwy tylko w obozie.

Zagadki

Łatwy:

  • Lara daje bezpośrednie wskazówki do wykonania następnej akcji,
  • Interaktywne obiekty są podświetlone,
  • Obiekty niezbędne fabularnie są podświetlone na niebiesko,
  • Wydłużony czas działania mechanizmów.

Normalny:

  • Lara podaje ogólne wskazówki dotyczące następnej akcji do wykonania,
  • Interaktywne obiekty są podświetlone,
  • Normalny czas działania mechanizmów,

Trudny/Śmiertelna obsesja:

  • Lara nie podaje żadnych wskazówek,
  • Żadnych instynktów przetrwania,
  • Skrócony czas działania mechanizmów.

Jak Wam się podoba możliwość dostosowana gry do swoich preferencji? Dajcie znać w komentarzach.

Źródło: gamingbolt

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SoSlowGamer
SoSlowGamer
Redaktor, szef działu retro

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię