Gracze coraz częściej narzekają na poziom trudności gier. Z jednej strony zalewają nas produkcje, które przechodzą się same, z drugiej mamy gry pokroju serii Souls doprowadzające część graczy do nerwicy. Square Enix wpadł na nieco inny pomysł, który zastosuje w Shadow of the Tomb Raider.
Poziom trudności w najnowszej części przygód Lary będzie posiadał wiele opcji konfiguracji. Ma to na celu dostosowanie rozgrywki pod indywidualne preferencje gracza. Nowy system pozwoli graczom na ustawienie poziomu trudności w trzech kategoriach: walka, eksploracja oraz zagadki. W większości przypadków gracze będą mogli przestawiać suwaki w dowolnym momencie gry, ale jest jeden haczyk. W przypadku wybrania trybu Śmiertelna Obsesja poziom trudności dla wszystkich kategorii zostanie ustawiony na najwyższy i nie będzie możliwości jego zmiany przez całą grę.
Możliwość niemal dowolnego ustawiania poziomu trudności pozwoli na dopasowanie gry do własnych preferencji stawiając sobie wyzwania w jednym aspekcie gry, z kolei mocno ułatwiając inny. Poniżej zestawiona jest cała lista opcji trudności jakie będziemy mieli do swojej dyspozycji:
Walka
Łatwy:
- Włączone wspomaganie celowania,
- Wrogowie mają mniej zdrowia i zadają mniej obrażeń,
- Bogata zawartość skrzyń z amunicją,
- Wrogowie mają oświetlone sylwetki.
Normalny:
- Wrogowie mają normalny poziom zdrowia i zadają normalne obrażenia,
- Pudełka z amunicją są rzadkością,
- Wrogowie mają oświetlone sylwetki.
Trudny:
- Wrogowie mają zwiększony poziom zdrowia, zadają więcej obrażeń i szybciej odnajdują Larę,
- W walce nie ma regeneracji zdrowia,
- Pudełka z amunicją są rzadkością,
- Brak znaczników trafień na siatce celowania,
- Sylwetki wrogów nie są podświetlone.
Śmiertelna obsesja:
- Tak samo jak na poziomie trudnym,
- Brak HUD, gdy Lara zostanie wykryta przez wroga.
Eksploracja
Łatwy:
- Główna ścieżka oznaczona na biało,
- Dłuższy czas chwytu,
- Obozy są oświetlone.
Normalny:
- Delikatne oznaczenie głównej ścieżki,
- Zwykły czas chwytu,
- Obozy są nieoświetlone.
Trudny:
- Brak oznaczenie głównej ścieżki,
- Zredukowany czas chwytu,
- Brak instynktów przetrwania podczas eksploracji,
- Obozy są nieoświetlone.
Śmiertelna obsesja:
- Tak samo jak w Trudny,
- Obozy są nieoświetlone i wymagają gromadzenia zasobów,
- Zapis gry możliwy tylko w obozie.
Zagadki
Łatwy:
- Lara daje bezpośrednie wskazówki do wykonania następnej akcji,
- Interaktywne obiekty są podświetlone,
- Obiekty niezbędne fabularnie są podświetlone na niebiesko,
- Wydłużony czas działania mechanizmów.
Normalny:
- Lara podaje ogólne wskazówki dotyczące następnej akcji do wykonania,
- Interaktywne obiekty są podświetlone,
- Normalny czas działania mechanizmów,
Trudny/Śmiertelna obsesja:
- Lara nie podaje żadnych wskazówek,
- Żadnych instynktów przetrwania,
- Skrócony czas działania mechanizmów.
Jak Wam się podoba możliwość dostosowana gry do swoich preferencji? Dajcie znać w komentarzach.
Źródło: gamingbolt