Nic tak nie poprawia humoru z rana, jak świetna informacja. Z pewnością do grona takich możemy zaliczyć zapowiedź gry S.T.A.L.K.E.R. 2. Tęskniliście?
Powstaje S.T.A.L.K.E.R. 2! To już oficjalne. Co ważne, za produkcję będzie odpowiadać studio GSC Game World, czyli twórcy oryginalnego S.T.A.L.K.E.R.a. Spod ich dłoni i umysłów wyszły trzy części: S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl w 2007 roku, S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky w 2008 roku oraz S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat w 2009 roku. Teraz portfolio zostanie uzupełnione o S.T.A.L.K.E.R. 2, który ma trafić do użytkowników w 2021 roku. To aż 3 lata niecierpliwego oczekiwania, ale jestem pewien, że będzie warto.
Póki co oficjalna strona niewiele zdradza na temat gry. Nie znamy nawet planowanych platform, ale myślę, że PC-ty na pewno znajdą się na liście. W końcu wcześniejsze trzy odsłony trafiły tylko na komputery osobiste. Z innych źródeł wiemy natomiast, że produkcja będzie wykorzystywać silnik Unreal Engine 4. Zasugerował to Sergey Galyonkin, pracownik Epic Games i twórca serwisu SteamSpy.
Pozostaje mieć nadzieję, że GSC Game World nie będą trapić żadne problemy. W 2011 roku, gdy powstawała czwarta część S.T.A.L.K.E.R.a (nazwana właśnie S.T.A.L.K.E.R. 2), założyciel studia – Sergiy Grygorovych, niespodziewanie zamknął firmę. Stało się to zaledwie 10 miesięcy po tym, jak otrzymał nagrodę przedsiębiorcy roku. Wszyscy, włącznie z pracownikami, byli w szoku. Jedynym wyjaśnieniem Grygorovycha były powody osobiste. Dopiero w 2015 roku firma ponownie zaczęła tworzyć gry, w tym między innymi Kozaków 3.
Źródło: Polygon