Phil Spencer, szef Xbox, podczas jednego z ostatnich wywiadów przekonywał, że w nowej konsoli Xbox Scarlett największy nacisk będzie położony na utrzymaniu jak największej liczby klatek na sekundę. Kluczowe będzie również utrzymanie wysokiej rozdzielczości.
Podczas wywiadu, jakiego udzielił Spencer serwisowi GameSpot, przyznał, że od wdrożenia Xbox One X, firma skupiała się głównie na grafice w rozdzielczości 4K. Teraz główny nacisk ma być położony na sposobie działania gier.
Zamierzamy upewnić się, że gry wczytują się bardzo szybko i uruchamiają się w jak najwyższej liczbie klatek na sekundę. Jesteśmy też firmą odpowiedzialną za system Windows, więc widzimy, co dzieje się na PC i jaką pracę wykonują deweloperzy.
Ludzie uwielbiają rozgrywkę w 60 klatkach na sekundę, więc osiągnięcie punktu, w którym gry uruchamiają się w rozdzielczości 4K i 60 FPS jest dla nas najważniejszym celem projektowym.
Zobacz: Microsoft: Tytuły AAA mają trafiać tylko na Xbox
Spencer jednocześnie przypomina, że kolejnym ważnym elementem Xbox Scarlett jest kompatybilność wsteczna. Na nowej konsoli uruchomimy nie tylko gry z poprzednich generacji, ale również kontrolery i akcesoria.
Zobacz: Microsoft przez przypadek pokazał nowy wygląd menu start w Windows 10
Premiera Xbox Scarlett zaplanowana jest na okres świąteczny 2020, czyli możemy spodziewać się jej w końcówce listopada 2020. Pierwszą grą potwierdzoną na nową konsolę jest Halo Infinite.