Analiza Demon’s Souls to nie jedyne zadanie, jakiego podjęło się Digital Foundry. Sprawdzono też Xboxa Series X z wsteczną kompatybilnością.
Na opublikowanym w poniedziałek filmiku możemy zobaczyć dogłębną analizę działania Xbox Series X gdy odpali się na nim kilka znanych i wciąż wymagających tytułów z poprzednich (i aktualnej) generacji konsol Microsoftu. Wszystkie testy potwierdzają rewelacyjną wydajność i moc nowej konsoli. Niemal żadna odpalona gra nie miała problemów z utrzymaniem stabilnych 60FPS, co w przypadku konsol obecnej generacji nie było takie oczywiste. Tam, gdzie na Xboxie One / One X liczba klatek na sekundę spadała w okolice 30-35, tam Xbox Series X twardo trzymał się 60.
Sami zobaczcie:
W teście sprawdzono konsolę między innymi na Shadow of The Tomb Raider, Final Fantasy XV, Monster Hunter World, Sekiro: Shadows Die Twice czy GTA IV. W każdym z tych tytułów mieliśmy do czynienia ze stabilnymi 60 klatkami przy rozdzielczości FullHD, a Shadow of the Tomb Raider pozwolił się uruchomić także w 4K przy 30FPS.
Dodatkowo, niektóre gry z poprzednich generacji mają mieć wprowadzony tryb “podwojenia liczby klatek”, co pozwoli na jeszcze lepsze efekty.