Testy w rozdzielczości 4K
W teorii karty graficzne GeForce RTX 20xx mają pozwalać na granie w rozdzielczości 4K Ultra HD. Już w przypadku modelu RTX 2080 przekonaliśmy się, że nie jest z tym tak różowo. Należy spodziewać się, że niższy model, nawet w wersji niereferencyjnej, poradzi sobie z tym zadaniem jeszcze gorzej. Testy przeprowadziliśmy w następujących grach: Wiedźmin 3: Dziki Gon, Battlefield 1, Battlefield V oraz Rise od the Tomb Raider. Zrezygnowaliśmy z Counter-Strike’a, ponieważ nie daje on sensownych wyników w testach kart graficznych.
Jeśli interesują Was testy z wykorzystaniem ray tracingu i DLSS, to odsyłam do wcześniejszego artykułu, w którym dokładniej przyglądamy się obu rozwiązaniom. W skrócie mogę napisać, że śledzenie promieni to w tym momencie dopiero melodia przyszłości. Dużo ciekawiej prezentuje się za to DLSS, ale musimy poczekać na gry, które będą tę technikę obsługiwać (na razie mamy tylko Final Fantasy XV Benchmark).