Jeszcze dobrze nie ochłonęliśmy po ujawnieniu przez Microsoft specyfikacji nowego Xboxa, a producent znowu podsyca ogień. Tym razem zaprezentował rozszerzoną wersję DirectX 12 oznaczonego Ultimate, który ma ułatwić przenoszenie gier pomiędzy platformami i dodawać raytracing.
Nowa wersja DX12 Ultimate będzie kompatybilna zarówno z komputerami jak i konsolami, chociaż podczas prezentacji Microsoftu był wspominany tylko Xbox. Dzięki temu zostanie skrócony czas i nakłady pracy potrzebne do przeniesienia gry pomiędzy platformami. Jest to głęboki ukłon w stronę deweloperów.
Zobacz: Xbox Series X – zobacz jak szybko ładują się gry
Co więcej, API będzie wspierało również ustandaryzowany raytracing, jaki mogliśmy zobaczyć już w Minecrafcie. Dzięki współpracy firmy z Nvidią zyska również wsparcie dla technologii z kart Turing. To pozwoli na bardziej optymalne wykorzystanie mocy GPU bez marnowania zasobów, na generowanie niewidocznych w danym momencie detali. Jak to wygląda w praktyce możecie zobaczyć na poniższym materiale.
Nowa wersja DX będzie wspierane również przez AMD, którego karty graficzne trafią do nowych konsol. Możliwości nowego raytracingu możecie obejrzeć poniżej.
Zobacz: Sony nie tylko wykorzystało układ AMD RDNA 2. Sony pomogło go zaprojektować
DirectX Ultimate zostanie wprowadzony wraz z nadchodzącą aktualizacją dla Windows 10. Pojawi się również na konsolach nowej generacji z układem RDNA 2, które mają trafić na półki sklepowe pod koniec tego roku. Pozostaje jeszcze zaczekać na gry, które będą wykorzystywały DX12U.