Jako użytkownik Internetu o dość długim stażu widzę jak zmieniają się reklamy na przestrzeni ostatnich lat. Nic więc dziwnego, że wielu użytkowników korzysta z aplikacji blokujących ich wyświetlanie. Tego typu blokady są już integralną częścią niektórych przeglądarek. Teraz Chrome planuje blokować reklamy, które obciążają komputer.
Podczas jednego ze spotkań ekipy odpowiedzialnej za silnik Chromium padła propozycja implementacji nowej funkcji. Google chce wbudować w swoją przeglądarkę reklamy, które mocno obciążają procesor i Internet. Widać Chrome nie chce mieć konkurencji, przy konsumowaniu RAM-u.
Zobacz: Opera GX – pierwsza przeglądarka internetowa dla graczy. Na serio!
Chrome od jakiegoś czasu blokuje reklamy, które nie spełniają standardów programu Better Ads. Teraz firma chce iść o krok dalej i blokować te reklamy, które obciążają łącze internetowe oraz procesor. Temat został poruszony na jednym ze spotkań Chromium. Podjęto decyzję, aby blokować reklamy, które zużywają co najmniej 1% CPU przez 60 sekund lub w trakcie trwania całej sesji i w tym czasie zużywają przynajmniej 1% przepustowości łącza.
Zobacz:Google nie może powiedzieć ile będą kosztować gry w Stadia
Jeżeli przeglądarka trafi na taką reklamę to ją zablokuje wyświetli komunikat. Użytkownik będzie miał możliwość sprawdzenia powodu blokady.
Na razie nie wiadomo kiedy zostaną wprowadzone zmiany w Chrome. Pamiętajmy, że jest to propozycja i minie jeszcze dużo czasu zanim zostanie przetestowana i udostępniona. Z pewnością sporo czasu zajmie deweloperom takie ustawienie Chrome żeby nie zamykał sam siebie z powodu zjadania zbyt wielu zasobów systemowych.