Systemy moralności w grach były kiedyś bardzo restrykcyjne i obecne niemal w każdej grze RPG. Na szczęście nie są już tak popularne, dzięki czemu historia może być bardziej autentyczna. W grach CD Projekt wybory gracza nie zawsze były jednoznaczne przez co mijałby się z celem. Teraz deweloper potwierdził, że w Cyberpunk 2077 również nie znajdziemy systemu moralności.
Jedną z piękniejszych rzeczy w Wiedźminie była niepewność dokonania słusznego wyboru. Nasze słuszne z pozoru decyzje mogły mieć negatywne skutki na późniejszych etapach gry. Takie podejście programistów zdecydowanie podnosiło realizm i immersję. Podobnie będzie w Cyberpunk 2077, zgodnie z informacją przekazaną przez CD Projekt nie znajdziemy tu systemu moralności, który będzie nas informował o tym czy dany wybór jest dobry czy zły.
Zobacz: Stachursky chciałby wziąć udział w Cyberpunk 2077. CD Projekt RED nie jest zainteresowany
Mateusz Tomaszkiewicz, podczas jednego z wywiadów został zapytany o system moralności w grze i możliwość przejścia gry bez zabijania. Poinformował on, że w Cyberpunk 2077 nie ma prawdziwego systemu moralności, który określałby dobre i złe wybory.
Nie mamy systemu moralnego pre se. Jednak, aby ukończyć go bez zabijania, musisz bardzo dobrze się skradać. Będzie to wymagało inwestowania punktów w skradanie i używanie broni obezwładniającej i dokonywać wyborów, które pozwolą uniknąć zabijania ludzi w trakcie gry.
Zobacz: Cyberpunk 2077 – romanse będą rozbudowane jak te w Wiedźminie
Bardzo mnie to cieszy. Wiele starszych gier miało jednoznaczne wybory, a dodatkowo wybór ścieżki zła powodował nakładanie na gracza wielu dodatkowych kar. Cyberpunk 2077 swoją premierę będzie miał 16 kwietnia 2020 na PC, PS4 i Xbox One. Na razie deweloper nie ma planów co do wygania gry na PS5 czy Nintendo Switch.