Tworząc gry twórcy mogą pokusić się o pewnie ułatwienia i drogi na skróty. Jeden ze sposobów to zadania generowane proceduralnie, czyli przez algorytm. Ale nie w przypadku CD Projekt RED. W nadchodzącym Cyberpunk 2077 każde zadanie zostanie stworzone manualnie.
Philipp Weber, który w CD Projekt RED jest koordynatorem ds. projektowania zadań, odpowiedział na kilka pytań użytkowników oficjalnego forum CD Projekt RED. Oczywiście nie mogło zabraknąć kwestii zadań w Cyberpunk 2077. Jeden z użytkowników zapytał czy jakieś questy będą generowane proceduralnie, czyli przez algorytm. Dla wielu deweloperów to sposób na szybkie i łatwe zwiększenie objętości gry. Ale nie dla CD Projekt RED.
Zobacz: Cyberpunk 2077 – nowe informacje na temat craftingu
– Każde zadanie jest ręcznie tworzone. Dla nas jakość jest zawsze ważniejsza niż ilość. Nie tylko chcemy zająć czymś ludzi, a chcemy dać im coś, co jest godne poświęcenia temu czasu – powiedział Philipp Weber.
Podobne założenie sprawdziło się już w przypadku Wiedźmina 3, gdzie też każde pojedyncze zadanie było ręcznie stworzone przez ludzi, a nie wygenerowane przez algorytm. Ale nie należy traktować generowania proceduralnego jako czegoś całkowicie złego. W wielu grach to działa. Wiedźmin 3 czy Cyberpunk 2077 są bardziej nastawione na historię – mają początek, rozwinięcie i zakończenie, ale już Destiny 2 czy Monster Hunter: World skupiają się raczej na graczu i jego znajomych w grze. W nich zadania generowane przez algorytm nie są niczym złym.
Zobacz: Cyberpunk 2077 – za zadania poboczne odpowiada osobna ekipa deweloperska
Przy okazji Philipp Weber to człowiek, który jest definicją realizowania marzeń. Zaczynał od modowania Wiedźmina 2, aby w końcu trafić do CD Projekt RED i zająć się profesjonalnym tworzeniem gier. Cyberpunk 2077 – co oczywiście wiecie – ma zadebiutować 16 kwietnia 2020 roku w wersji na PC, PS4 i XOne.