W oddziale Electronic Arts w Montrealu pojawiło się małe zamieszanie i zmiany na stanowiskach dyrektorskich. Jade Raymond założycielka studia Motive nie będzie już dłużej kapitanem, dowodzenie przejmuje jeden z menedżerów.
Raymond dołączyła do EA kilka lat temu. Wcześniej pracowała w Ubisoft, gdzie była członkiem ekipy odpowiedzialnym za Assassin’s Creed, Watch Dogs i Splinter Cell.
Po odejściu Raymond, za sterami montrealskiego studia Motive stanie Samantha Ryan, która obecnie jest szefem studia mobile oraz BioWare. Od teraz będzie nadzorować wszystkie studia EA w USA z wyjątkiem Respawn i EA Sports. Ryan będzie podlegała pod Laure Miele, szefa globalnego wydawnictwa EA.
Szef działu komunikacji EA John Reseburg wydał oficjalny komunikat:
EA Studos koncentruje się na dostarczaniu graczom nowych, kreatywnych gier i treści. Laure Miele i jej zespół podjęli kilka decyzji, aby lepiej wspierać naszych twórców gier. Jedną z nich jest mianowanie Samathy Ryan szefem Motive.
Samantha jest znana z prowadzenia kreatywnego projektowania i wspierania zespołów deweloperskich, aby mogli wcielać w życie swoje pomysły. Jest bardzo doświadczonym twórcą gier, a jej dorobek rozciąga się od The Sims przez Batman: Arkham City,No One Lives Forever aż do Anthem.
Jade Raymond zdecydowała się opuścić Electronic Arts. Podczas pracy tutaj Jade pomagała budować świetne zespoły. Nasze projekty w Motive i innych studiach będą dalej prowadzone. Doceniamy wszystkie jej wysiłki i życzymy wszystkiego najlepszego w nowej przygodzie.
Rosebug nie podał powodów zmian.
Możemy się tylko domyślać, że może mieć to związek z tym, że Raymond dowodziła studiem podczas tworzenia Battlefornt II, które sprzedało się w milionach sztuk, jednak spotkało się z falą krytyki z powodu chciwości EA. Jednak za taki stan rzeczy nie można winić tylko EA, gracze mają również swoje za uszami.
A co Wy sądzicie o takich zmianach w EA? Dajcie znać w komentarzach.