Microsoft dołączył do firmy, które wstrzymały prowadzenie kampanii reklamowych na Facebooku. Co ciekawe, firma nadal przenosi Mixer na Facebook Gaming.
Coraz większa liczba dużych firm rezygnuje z reklamowania się za pośrednictwem Facebooka. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez serwis Bloomberg dołączył do nich Microsoft. Dyrektor marketingu Chris Capossel wydał w tej sprawie wewnętrzne oświadczenie.
W zeszłym tygodniu wiele dużych marek takich jak Coca-Cola, Honda, Uniliver, Ford czy Starbucks oświadczyło, że nie będą tymczasowo lub na stałe przeznaczać środków na promowanie się za pośrednictwem Facebooka. Oficjalnym powodem jest możliwość umieszczania na Facebooku treści szerzących nienawiść na tle etnicznym bądź rasowym.
Jak na razie Microsoft oficjalnie nie ogłosił swojej decyzji i nie skomentował sytuacji. Sytuacja wygląda dość dziwnie, bo z jednej strony MS wstrzymuje reklamy, a z drugiej prowadzi operacje przenoszenia serwisu streamingowego Mixer na rzecz Facebook Gaming.
Do sprawy jeszcze powrócimy.