Gracze czekają na wydanie przez Sony i Microsoft konsol kolejnej generacji. Dotyczy to nie tylko konsolowców, ale także graczy PC. Od ostatecznej konfiguracji nowych urządzeń zależą tytuły, jakie będą w przyszłości wydawane. Jednak wygląda na to, że ogólny trend na rynku gamingowym zmierza ku streamingowi gier i przetwarzaniu w chmurze.
Nad swoimi rozwiązaniami obecnie pracują Microsoft jak i Google. Temat przetwarzania w chmurze oraz przyszłości konsol został poruszony przez serwis Gamingbolt podczas rozmowy z Cipto Adiguno szefem Agate Studio, które jest twórcą gry fantasy-RPG Valthirian Arc: Hero School Story.
Myślę, że PS5 i Scarlett będą w stanie bardziej realistycznie symulować świat, niż mogły to robić konsole obecnej generacji. Osobiście moje największe oczekiwania nie wynikają z grafiki, ale z tego jak będziemy grać w nasze gry. Wraz z rozwojem przetwarzania w chmurze będziemy mogli grać w ulubione gry AAA w dowolnym miejscu.
Zobacz także: EA mówi o planach związanych z PS5 i Xbox Scarlett
Adifuno został zapytany również o to czy cross-play jest czymś, co będzie cechą konsol nowej generacji. Jego zdaniem jest to podstawowa potrzebna. Jednak konsole nadal będą opierać się na wydaniach ekskluzywnych, które będą odróżniały je od konkurencji.
Obsługa cross-play będzie podstawową potrzebą dla deweloperów, ponieważ musimy mieć więcej graczy, którzy będą mogli uzyskać dostęp do naszych gier. Ale dla samych konsol, podobnie jak dla obecnej generacji będziemy potrzebowali ekskluzywnych tytułów i specyficznych cech, które odróżnia produkt od konkurencji.
Wygląda na to, że powoli, lecz nieuchronnie zmierzamy do sytuacji, w której gry będziemy mieli dostępne niemal wyłącznie w ramach miesięcznego abonamentu. Taka przyszłość gamingu dla mnie osobiście jest niepokojąca. A jak Wy to widzicie? Dajcie znać w komentarzach.