Gracze, którzy zakupili Control Ultimate Edition na PS5 masowo domagają się od Sony zwrotu pieniędzy za zakup gry. Przyczyną jest ogłoszenie, że gra zostanie udostępniona w ramach PS Plus.
To już kolejna przykra sytuacja związana z Control jakiej doświadczyli gracze korzystający z konsol Sony. Pierwotnie gra dostępna była w wersji na PS4. Przed premierą PS5 okazało się, że nie będzie możliwości przeniesienia standardowej wersji gry na PS5. Taką możliwość dawała tylko wersja Control Ultimate Edition. Część graczy kupiło grę, nie odpalając nawet na PS4 i czekając aż będzie możliwość aktualizacji do wersji PS5.
bought Control Ultimate Edition on Jan 11 21. Never downloaded- wanted to wait for ps5 version in feb. now announced its free for ps+ for feb yet @Sony won’t honor my refund cuz it has been >14 days (been 16). @remedygames @sony what a ridiculous and anti-consumer policy
— Tugg Speedman (@thekevinfranzen) January 27, 2021
Teraz Sony ujawniło, że Control Ultimate Edition zostanie udostępnione w ramach PS Plus w dniu premiery wersji PS5, czyli 2 lutego. Tym samym gracze zostali po raz kolejni ograbieni z pieniędzy. Nic więc dziwnego, że wielu z nich domaga się od Sony zwrotu pieniędzy za zakup gry.
Me too! It was cynical of @remedygames @505_Games to put Ultimate on sale the month before taking Sony's money to put Ultimate in PS+. Especially for fans who had to buy the game twice already! Remedy screwing over some of their biggest fans *twice* is pretty cold! 😬
— whereisaaron (@whereisaaron) January 28, 2021
Nie byłby problemu, gdyby Sony zwyczajnie nie zaczęło sprzedawać Control Ultimate Edition na kilka tygodni przed ogłoszeniem, że będzie też dostępna w ramach PS Plus. Nie jest to oczywiście pierwsza tego typu zagrywka ze strony japońskiej firmy.
Zobacz: The Elder Scrolls Online – znamy datę premiery Blackwood
Co ciekawe, to czy gracze otrzymają zwrot zależy tylko od dobrej woli Sony a nie Remedy lub 505 Games czyli dewelopera i wydawcy. W PS Store z kolei obowiązuje możliwość zwrotu gry przez czternaście dni od dnia zakupu. O ile oczywiście nie pobraliśmy gry na konsolę. Wielu graczy starających się o zwrot nie przekroczyło jeszcze tego czasu, zatem nie powinno mieć problemów. Ale co innymi graczami?