Rockstar zabiera się za naprawię ekonomii niczym plan pięcioletni. Na szczęście tym razem dotyczy to tylko Red Dead Online. Obecnie stosowane w grze przeliczniki cen towarów są absurdalne, co powoduje niezadowolenie graczy.
W Red Dead Online, w przeciwieństwie do trybu dla jednego gracza, do dyspozycji mamy dwa środki płatnicze. Jednym z nich są dolary, a drugim sztabki złota i samorodki, które możemy kupować również za prawdziwe pieniądze. Taki system powoduje, że w grze dochodzi do kuriozalnych sytuacji. Po ukończeniu serii konfrontacji, które zajmą nam góra 10 minut, otrzymujemy od dwóch do czterech samorodków. Na sztabkę złota potrzebujemy ich aż stu.
Zobacz także: Red Dead Redemption 2: błąd w grze pozwala nago eksplorować świat
Z kolei zmiana koloru podstawowego rewolweru to koszt aż 12 sztabek złota, czyli 1200 samorodków, których zdobycie może zająć nam od 50 do 100 godzin gry. Z kolei możliwość szybkiej podróży kosztuje 112 sztabek złota, których zdobycie zajmie nam ok. 900 godzin.
Rockstar na swojej stronie umieścił już komunikat w tej sprawie:
Dziękujemy wszystkim, którzy do tej pory brali udział w Becie. Jesteśmy wdzięczni za pomoc w testowaniu gry. Wasze uwagi z tych pierwszych dni będą dla nas bardzo pomocne podczas przygotowywaniu kolejnych aktualizacji. Obecnie przyglądamy się ekonomii w grze, wymaga ona zbalansowania, w taki sposób, aby zapewnić sprawiedliwe i satysfakcjonujące wynagradzanie za wszystkie aktywności. Równie ważna jest poprawa irytujących błędów, przez które niektórzy gracze są wyrzucani z sesji. Gra została tak zaprojektowana, że umożliwia nam szybkie wprowadzanie tego typu poprawek. Pierwsza z nich pojawi się pod koniec tego tygodnia, kolejne będą udostępniane od następnego. Wasze uwagi są bardzo cenne. Będziemy Was na bieżąco informować o postępach. Mamy nadzieję, że dalej będziecie grać i czerpać z tego przyjemność. Prosimy również o dalsze przesyłanie opinii na adres red dead online.com/feedback.
Całe szczęście, że ekonomia zostanie poprawiona, obecnie ceny wzięte są z kosmosu, albo z dziecięcej zabawy w sklep. Sprzedając pierścionek zarobimy 1,10 dolara. Ta oszałamiająca kwota nie wystarczy nam nawet na zakup puszki fasoli, która kosztuje ok 1,50 dolara. Pistolet, który w trybie dla jednego gracza kosztuje 250 dolarów w Red Dead Online zapłacimy 1000 dolarów. Co ciekawe jeden z internautów sprawdził, że w rzeczywistości w 1899 roku pistolet ten kosztował 35 dolarów. Pozostaje liczyć na szybkie rozwiązanie problemu.