Na Striking Distance Studios posypały się kamienie i gromy ze strony zdenerwowanych graczy. The Callisto Protocol sprawia wiele problemów zarówno na PC i Xbox, za co winione jest także Sony.
Premiera The Callisto Protocol miała miejsce w zeszły piątek, jednak po raz kolejny gracze nie mogą uznać jej za udaną. Zwłaszcza posiadacze wersji PC i Xbox. Wersja PC jest bardzo źle zoptymalizowana co spowodowało wysyp negatywnych ocen na Steam.
Gra ma problemy z utrzymaniem stabilnej liczby klatek na sekundę, nawet na bardzo mocnych komputerach. Do tego dochodzą liczne bugi i glitche. Co więcej, włączenie ray tracingu mocno daje w kość sprzętowi. Na szczęście deweloperzy są świadomi tego problemu i pracują nad jego załataniem.
W świadczeniu możemy przeczytać:
Jesteśmy świadomi, że niektórzy użytkownicy mają problemy z zacinaniem się na komputerze. Mamy łatkę, która będzie dostępna w ciągu kilku godzin, aby poprawić wydajność, z szeregiem dodatkowych aktualizacji w drodze.
We’re aware that some users are experiencing stuttering issues on the PC. We’ve got a patch that will be available in a few hours to improve performance, with a number of additional updates on the way.
— The Callisto Protocol (@CallistoTheGame) December 2, 2022
Łatka do wersji PC już trafiła do graczy i częściowo naprawiła problemy. Na kolejne aktualizacje optymalizacyjne trzeba czekać.
Dziękujemy za cierpliwość. Dostępna jest teraz łatka na PC, która poprawia problemy z zacinaniem się rozgrywki z powodu kompilacji shaderów. Po aktualizacji przy pierwszym uruchomieniu gry w menu może wystąpić chwilowe zacinanie się. Pracujemy nad dalszymi optymalizacjami w nadchodzących dniach.
Thanks for your patience. A PC patch is now available to improve gameplay stuttering issues due to shader compilation. After updating, you may see temporary stuttering in the game menu the first time you launch the app. We are working on further optimizations in the days ahead.
— The Callisto Protocol (@CallistoTheGame) December 3, 2022
Gracze krytykują twórców, jak mogli wypuścić tak niedopracowaną grę. Tytuł ma również spore problemy na Xbox. W dniu premiery gra była pozbawiona ray tracingu, spadków wydajności oraz błędach związanych z HDR. Niektórzy gracze stwierdzili, że taki zabieg był celowy, aby działać na korzyść Sony i PlayStation.
PlayStation miało 150 programistów pracujących nad grą i zawarło umowę marketingową, i tak się składa, że działa najlepiej na najsłabszym sprzęcie… Wtedy Sony odwróci się i zażąda parytetu technicznego dla Call of Duty od rządowych organów regulacyjnych. Antyteza gier.
PlayStation had 150 developers work on the game and had a marketing deal with the game, and it just so happens to run the best on the weakest hardware… Then Sony will turn around and demand technical parity for Call of Duty from government regulators. Antithesis of gaming.
— Cement Mixer Stan (@your_dads_bully) December 2, 2022
⚠️Now we know what Sony developers did in the game
🚫Turn off HDR in Xbox!
🚫And also stop ray tracing in Xbox!
🚫Drop fps!!❗
In this game 10 tfl 36 cus is stronger than 12 tfl 52 cus
Do you have the courage to tell the players what happens with the Xbox version?? pic.twitter.com/rjKvPwIoEA— ILYES Kalboussi (@IlyesKalboussi) December 3, 2022
Co powiecie na łatkę dla Xbox Series X, ponieważ jest to lepsza, mocniejsza konsola niż ps5, powinna mieć lepsze funkcje, których nie ma… wyraźnie zdecydowaliście się zoptymalizować grę tylko dla Sony, co jest złym projektem samej gry… naprawcie to, proszę, albo stracicie klienta.
How about an Xbox series x patch since it's a better more powerful console than ps5 it should have better features which it doesn't…clearly u d3cided to only optimize for Sony which is bad game design…fix it please or lose a customer
— silent1121 (@silent1121) December 3, 2022
Sony w temacie siedzi cicho…