Okres pomiędzy świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem to posucha w wydarzeniach esportowych, a co za tym idzie – brak transmisji z takowych na Twitchu. Tym samym jest to dobra okazja dla twórców internetowych by wybić się ze swoją zawartością. Zobaczmy co było najchętniej oglądanymi treściami na Twitchu pod koniec ubiegłego roku.
To, co się nie zmienia, to niegasnąca popularność streamów z Fortnite – w okresie od 24 do 30 grudnia widzowie obejrzeli łącznie 19,4 miliona godzin streamów z tej gry i jest to niekwestionowany lider rankingu. Na drugie miejsce za to wskoczyły streamy z kategorii “Just chatting”. Już od pewnego czasu jest to bardzo ważny sposób, w jaki streamerzy nawiązują kontakt ze swoimi odbiorcami, ale w ostatnim tygodniu grudnia obejrzano aż 14,3 mln godzin z “pogaduszkami” – i jest to absolutny rekord odkąd ta kategoria w ogóle pojawiła się na Twitchu.
Zobacz także: Twitch pracuje nad stworzeniem bloków reklamowych niczym w telewizji
Na trzecim miejscu uplasowała się gra, która ma co prawda swoje wzloty i upadki jeśli chodzi o streamy, ale mimo wielu lat na karku nie schodzi ze szczytu popularności. Mówię oczywiście o League of Legends, której to pod koniec grudnia obejrzano aż 12,5 mln godzin. Daleko za nią, ale na 4. miejscu pojawiła się nowość ostatnich kilku dni – Atlas. Nowa gra MMO twórców ARK, w której wcielamy się w piratów i walczymy z otoczeniem oraz innymi graczami, była oglądana łącznie przez 8,88 mln godzin. Co ciekawe, po pierwszym tygodniu (gra pojawiła się 21 grudnia) nie zanotowała tak dużego spadku popularności jak inne tytuły, a wręcz przeciwnie, utrzymała się na całkiem niezłym poziomie.
Zobacz także: W 2019 roku Twitch w końcu pozwoli na multistreaming. Co to znaczy?
Na kolejnych miejscach uplasowały się następujące gry i kategorie:
- DOTA 2 (5,39 mln)
- Hearthstone (4,86 mln)
- PUBG (4,58 mln)
- CS:GO (2,98 mln)
- Super Smash Bros. Ultimate (2,70 mln)
- Overwatch (2,64 mln)
A co Wy najchętniej oglądaliście na Twitch w trakcie przerwy świątecznej?