Xbox Series X będzie miał dedykowany układ audio, który odciąży procesor i pamięć RAM – potwierdził deweloper ściśle współpracujący z Microsoftem.
Daniele Galanthe – starszy projektant ds. dźwięku w Ninja Theory przyznał, że Xbox Series X będzie miał dedykowany układ audio, który znacząco ułatwi pracę osobom takim jak on. Jego zdaniem specjaliści od dźwięku w końcu będą mogli zrobić to, co planują i to bez konieczności walki z grafikami i programistami oraz pamięć i moc procesora.
– Będziemy mieli dedykowany układ audio, co oznacza, że w końcu nie będziemy musieli walczyć z programistami i artystami o pamięć i moc procesora. Wiadomym jest, że grafika jest napędzana przez karty graficzne, ale w przypadku audio nie mieliśmy niczego takiego. Teraz mamy układ dedykowany nam – powiedział Daniele Galanthe.
To pierwszy raz, gdy dedykowany układ do audio w Xbox Series X został oficjalnie potwierdzony przez jednego z deweloperów. Do tej pory widzieliśmy, że konsola będzie miała dźwięk wspierany sprzętowo, ale nie było wiadomo, co to dokładnie oznacza. Pojawiały się też plotki o specjalnym układzie do zarządzania dźwiękiem, ale teraz zostało to potwierdzone.
– Robienie gier zawsze łączy się z ograniczeniami. Z czasem jest ich coraz mniej, gdy rozwijamy się razem z nowymi konsolami, ale pewne rzeczy pozostają niezmienione. Mamy ograniczoną liczbę dźwięków, ponieważ gra zacznie lagować – dodał Galanthe.
Xbox Series X zadebiutuje w okresie Świąt 2020 roku, ale dokładna data nie jest jeszcze znana. Nie znamy też ceny konsoli chociaż ostatnie plotki sugerują, że Series X to ten mocniejszy i droższy wariant urządzenia.
Zobacz także: