CD Projekt RED ujawniło mnóstwo nowych informacji na temat Cyberpunk 2077. Stało się to w trakcie sesji Q&A, gdzie na pytania odpowiadali Paweł Sasko i Miles Tost. Dowiedzieliśmy się sporo o mechanice gry, modyfikacjach, historii, broniach czy też mini-grach i regionach na mapie.
Sesja Q&A została przeprowadzona w serwisie Tumblr. Na pytania użytkowników odpowiadali Miles Tost (starszy projektant poziomów) oraz Paweł Sasko (projektant questów). Oto kilka najważniejszych kwestii:
- Ulepszenia – jako gracze będziemy mogli zmienić większość naszych ciał. Można mieć nogi, ramiona, rdzeń kręgowy i nadal mieć sporo komponentów. Można być niemal całkowicie przerobionym, ale nie da się pójść tak daleko jak gang Maelstrom.
- Zmiany kosmetyczne – nie wszystkie ulepszenia mają wpływać na walkę, np. oczy mogą w czasie rzeczywistym tłumaczyć inne języki w grze.
- Dynamiczny cykl dnia i nocy – Night City ma dynamiczny cykl dnia i nocy, nad którym cały czas czuwa SI.
- Misje czasowe – niektóre misje trzeba będzie wykonać w odpowiednim czasie, gracze nie będą mogli zbyt długo czekać.
- Gangi – w grze będzie wiele mniejszych i większych gangów, np. Maelstrom, Animals czy też Voodoo Boys.
- Emocjonalna historia – chciałbym, aby gracze płakali. To oznacza, że gra na nich wpływa. Mam nadzieję, że będziecie kłamać (słowa Pawła Sasko)
- Powiązanie z papierowym Cyberpunk – Cyberpunk 2077 jest bezpośrednią kontynuacją świata stworzonego przez Mike’a Pondsmitha, który to współpracował z CD Projekt RED.
- RPG czy strzelanka? – przede wszystkim jest to RPG, w którym gramy V, czyli najemnikiem na ulicach Night City. Postać można w pełni dostosowywać, wybierać różne ścieżki, podnosić umiejętności i ulepszać bronie, zmieniać ciało i postać oraz żyć w Night City.
- Bronie – w grze będą 3 główne rodzaje broni: tech rifles, smart guns, które mogą nakierowywać pociski oraz power weapons, które można ładować. Wszystkie można modyfikować.
- Mechaniki RPG – historia, którą wybierzemy dla naszej postaci, ma wpływ na relacje z NPC-ami i światem. Podejmowane decyzje również mają mniejszy lub większy wpływ. Wszystkie wybory mają znaczenie dla zakończenia historii.
- Regiony – różne regiony mają różne subkultury. Night City znajduje się w Kalifornii przyszłości. Na przykład Westbrook to główne zaawansowana technologicznie kultura japońska. Pacifia jest rządzona przez Voodoo Boys – brutalny gang. Z kolei centrum miasta to takie zaawansowane Times Square z mnóstwem reklam, wieżowców i latających samochodów.
- Mini-gry – Night City ma mnóstwo różnych aktywności, np. wyścigi samochodowe, mecze bokserskie czy też strzelnice, gdzie można trenować celność.
Jak podobają Wam się te zapowiedzi? Jak chyba jeszcze bardziej nie mogę się doczekać premiery gry.