Strona głównaGryAktualnościRay tracing jest super, ale najwyraźniej nie na komputerach

Ray tracing jest super, ale najwyraźniej nie na komputerach

Twórcy Gear 5 zostali zapytani o przyszłe plany związane z konsolami nowej generacji. Chociaż nie chcieli wiele zdradzić, to jeden z nich zachwalał możliwość obsługi ray tracingu w Xbox Scarlett. To czemu w takim razie nie ma śledzenia promieni w wersji na PC?

Wywiad z przedstawicielami The Coalition (twórcy serii Gears of War) został przeprowadzony przez serwis Gamespot. W trakcie rozmowy padło pytanie o przyszłość i ewentualne wykorzystanie konsol nowej generacji i czym Gears 5 zostanie wydane na Xbox Scarlett. Chociaż deweloper nie miał wiele do powiedzenia na ten temat, to uwagę zwraca jeden z fragmentów jego wypowiedzi:

– Nie mamy w tym momencie nic do ogłoszenia w sprawie Gears na nowych urządzeniach. Ale zdecydowanie jestem podekscytowany tym, co nowe sprzęty potrafią. Hardware do obsługi ray tracingu to coś wielkiego – powiedział Colin Penty z The Coalition.

W tym miejscu można zadać pytanie – skoro ray tracing jest tak super, to czemu nie ma go w wersji na PC? Przecież karty graficzne Nvidia GeForce RTX też mają dedykowane rdzenie do obsługi techniki śledzenia promieni. Poza tym to Microsoft stworzył DirectX Raytracing, który przecież napędza całą machinerię. Być może problemem jest to, że Gears 5 powstawało we współpracy z… AMD, które jeszcze nie obsługuje ray tracingu na PC-tach.

Zobacz: X czy krzyżyk – jak nazywa się przycisk na padzie PlayStation?

Przy okazji zasadne są pytania o to, jak ray tracing będzie realizowany w konsolach nowej generacji? Skoro mają one wykorzystywać rdzenie Zen 2 i architekturę Navi, to prawdopodobnie pojawi się w nich dedykowany układ do obliczeń związanych ze śledzeniem promieni. To też oznacza, że przyszłe karty graficzne AMD RDNA również mogą być wyposażone w obsługę ray tracingu. Szkoda, że najnowsza odsłona Gears of War póki co nie pozwala na tego typu bajery graficzne, chociaż trzeba przyznać, że i bez nich wygląda rewelacyjnie.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię