Testy wydajności w grach

Strona głównaRecenzjeGigabyte Brix Hulk - recenzja potężnego komputera

Gigabyte Brix Hulk – recenzja potężnego komputera

Testy wydajności w grach

Czas na „truskawkę na torcie”, jak mawia były reprezentant polski w piłce nożnej i jednej z komentatorów telewizyjnych – Tomasz Hajto. Chodzi oczywiście o gry, czyli crème de la crème każdego komputera tego typu. Każdy test został przeprowadzony trzykrotnie, aby wyeliminować ewentualne błędy pomiarowe. Następnie wyciągnęliśmy z nich średni wynik. Z założenia, pomijaliśmy wszelkie rezultaty, które znacząco odstawały od pozostałych, ale w tym przypadku nic takiego nie miało miejsca. Liczba klatek na sekundę była mierzona przy pomocy programu FRAPS, który – zdajemy sobie z tego sprawę – nie jest narzędziem idealnym, ale w aktualnych warunkach trudno o coś lepszego. Zresztą FRAPS jest używany przez większość redakcji i można go uznać za pewnego rodzaju standard. W każdej grze wyłączyliśmy synchronizację pionową, jednocześnie ustawiają najwyższą możliwą szczegółowość grafiki.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3 to gra dość wymagająca dla dzisiejszych komputerów. CD Projekt RED stworzyli bogaty i przede wszystkim piękny świat, do wygenerowania którego potrzeba dużej mocy obliczeniowej. W rozdzielczości Full HD Hulk nie miał żadnych problemów z przygodami Geralta z Rivii. Średnio uzyskiwał 89 FPS-ów, w najgorszym momencie wyświetlając aż 71 klatek na sekundę. Niestety, 4K wydaje się już zbyt dużym wyzwaniem. Co prawda 44 klatek na sekundę wydaje się poziomem wystarczającym, jednak warto byłoby dobić do tych 60 FSP-ów.

Rise of the Tomb Raider

W Rise of the Tomb Raider wyjątkowo skorzystaliśmy z wbudowanego w grę benchmarka, który sprawdza liczbę wyświetlanych klatek na sekundę przy aktualnych ustawieniach graficznych. Gra w rozdzielczości 4K okazała się zdecydowanie zbyt wymagająca, szczególnie z włączonym AA. Dezaktywowanie antyaliasingu znacząco poprawiło sytuację, ale i tak w momentach krytycznych wydajność potrafiła spadać do 7 klatek na sekundę, co nie jest zbyt dobrym objawem. Dużo lepiej jest w rozdzielczości Full HD.

Doom

Doom nie jest tak wymagającym tytułem, jak Wiedźmin lub najnowszy Tomb Raider. Dlatego też całkiem nieźle radzi sobie w rozdzielczości 4K, nie wspominając już o Full HD. Średnio 71 i 146 klatek na sekundę mówią wszystko o wydajności testowanej maszyny.

FIFA 17

W naszym zestawieniu nie mogło zabraknąć jednej z najpopularniejszych gier sieciowych. Każdego roku FIFA sprzedaje się w liczbie kilku milionów sztuk, więc wynik powinien zainteresować spore grono graczy. Na szczęście w tym przypadku nie ma żadnego zaskoczenia. FIFA 17 w rozdzielczości 4K i Full HD działa bez najmniejszego problemu. Minimalny poziom 30 klatek na sekundę w obu przypadkach to wina animacji, np. po strzeleniu gola. Nie wiedzieć dlaczego gra wyświetla je zaledwie w 30 FPS-ach. Rzeczywista, minimalna liczba wyświetlanych klatek na sekundę jest dużo wyższa.

Overwatch

Overwatch to kolejna gra sieciowa, która cieszy się olbrzymim powodzeniem. Sam gram w nią sporo, chociaż raczej z marnym skutkiem. Blizzard założył sobie, aby tytuł był dostępny dla możliwie szerokiego grona odbiorców, więc jest bardzo dobrze zoptymalizowany. Widać to po wynikach naszych testów. Co prawda przy monitorze z wysokim odświeżaniem mogą pojawić się niewielkie przycięcia, bo komputer nie utrzymuje stałych 144 klatek, ale Overwatch nie jest grą, która wymagałaby aż tylu Herzów.

Counter-Strike: Global Offensive:

Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że niewiele osób gra w CS:GO w rozdzielczości Full HD, nie mówiąc już o 4K, które wydaje się kompletnie niepotrzebne. Dlatego też w zestawieniu ująłem wynik w bardzo popularnej wśród graczy rozdzielczości 1024 x 768 pikseli. W niej komputer wyświetla średnio 299 klatek na sekundę, najniżej spadając do poziomu 257 FPS-ów. To doskonały wynik, który ucieszyłby nawet profesjonalistów. Oczywiście ustawione były wysokie szczegóły, więc w praktyce można uzyskać jeszcze więcej klatek. W Full HD jest niewiele gorzej, co widać na wykresie.

Jak widać Gigabyte Brix Hulk doskonale radzi sobie w grach, nawet w rozdzielczości 4K 3840 x 2160 pikseli. Ale nie ma czemu się dziwić, Core i7-6700K i GeForce GTX 1080 to bardzo wydajny duet.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię