Strona głównaWiadomościOprogramowanieGoogle Chrome ułatwia zmylenie paywalla. Branża mediów szuka innych sposobów monetyzacji

Google Chrome ułatwia zmylenie paywalla. Branża mediów szuka innych sposobów monetyzacji

Nowa wersja przeglądarki Google Chrome przyniesie zmiany, które mogą nieco wywrócić funkcjonowanie niektórych serwisów informacyjnych. Chodzi o obejście stron ukrytych za tzw. paywallem. Co ciekawe, najbardziej zainteresowani, czyli serwisy informacyjne nie wydają się tym przejmować.

Ograniczenie wpływu blokad typu paywall w nowej wersji Chrome bierze się ze zmian w prywatności użytkowników. Ale zagraniczna branża chyba się tym nie przejmuje – traktują to jak wyzwanie na drodze do monetyzacji czytelników.

Zobacz: Chrome: Trwają testy globalnego przycisku Play

Nowy mechanizm ogranicza możliwość śledzenia użytkowników, którzy korzystają z przeglądarki w trybie incognito. A jeśli nie wiadomo, że ktoś w ten sposób wchodzi na stronę to ciężko go zmuszać by wyłączył tryb lub wykupił abonament. Wcześniej trwała nieustająca wojna pomiędzy czytelnikami, używającymi trybu incognito jako sposobu na limit artykułów, a wydawcami, blokującymi im taką możliwość. 

Zobacz: Google Stadia – jedna gra za darmo co miesiąc, ale jest haczyk

Z Google Chrome korzysta 62 procent przeglądających Internet, wprowadzenie więc zmian w prywatności mocno uderzy wydawców po kieszeniach. Zdaniem wielu specjalistów z branży mediów, wydawcy będą teraz musieli kłaść większy nacisk na przekonanie odbiorców do założenia (płatnego?) konta, zamiast ograniczać mu dostęp przez płatne paywalle. To może się okazać dużo trudniejsze, ale i o wiele bardziej zdrowe dla rynku. 

A czy Wy płacicie za dostęp do treści ukrytych za paywallami, czy szukacie innych źródeł?

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Zbigniew Pławecki
Zbigniew Pławecki
Redaktor, specjalista ds. esportu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię