W ostatnich latach granice pomiędzy filmami i grami wideo zatarły się do tego stopnia, że oba media będą oceniane na festiwalu filmowym Tribeca. Zadbali o to Geoff Keighley, Kiki Wolfkill i Hideo Kojima.
To już oficjalne gry wideo zostaną dodane do programu selekcji podczas festiwalu filmowego Tribeca w 2021 roku. Wybrane gry będą nagradzane w kategorii Tribeca Games Award. Pod uwagę brane są gry, które demonstrują artystyczną doskonałość w opowiadaniu historii.
Zobacz: Były szef Blizzard założył nowe studio Dreamheaven
Co więcej, nadzór nad konkursem obejmą weterani świata gamingu. Będzie to twórca The Game Awards i dziennikarz Geoff Keighley, twórca gier Hideo Kojima, oraz Nia DaCosta, Sam Lake, Jon Favreau, Bing Gordon oraz Kiki Wolfkill, szef Halo.
Ekipa Hollywood Reporter zapytała szefa Tribeca Film Festival, Jane Rosenthal, co skłoniło ich do wciągnięcia gier na festiwal odpowiedziała:
Tribeca zawsze służyła do zbliżania artystów i różnorodnej publiczności, aby świętować opowiadanie historii we wszystkich jej formach. Twórcy gier rozwijają je wciągając graczy we własne unikalne historie, postacie, języki, światy. Ich praca powinna być celebrowana.
Jako filmowiec i narratorka zawsze interesowało mnie, w jaki sposób twórcy mogą przesuwać granice opowiadania historii na wszystkich tych platformach. Od lat osobiście interesowały mnie te nielinearne historie. Myślę, że gry oferują nowy wymiar narracji i immersji, który jest po części kinem, a po części grami.
Pierwszy raz gry zostały wyróżnione podczas Tribeca Film Festival 2011. Wtedy to zwyciężyło LA Niore – Rockstar Games. Od tamtej port wyróżniono wiele gier w tym God of War.
Widzieliśmy, jak filmy wpływają na tak wielu twórców gier, ale wiedzieliśmy też, jak wielu filmowców jest pod silnym wpływem kultury gier.
Zobacz: AMD Rembrandt – nowy procesor APU pojawił się na roadmapie AMD
Casey Baltes, wiceprezes Tribeca Games, dodał w oświadczeniu, że gry okazały się obecnie jednym z najbardziej wyrafinowanych sposobów opowiadania historii. Nie tylko dzięki narracji, ale także mistrzostwu artystycznemu oraz tworzeniu światów i łączeniu społeczności na całym świecie.
Obecnie można zgłaszać gry wyprodukowane w USA i w innych krajach.