Roczne podsumowanie Epic Games Store wygląda całkiem imponująco, ale jednocześnie budzi pewne wątpliwości odnośnie przyszłości platformy.
Epic Games Store opublikował niedawno obszerne podsumowanie 2020 roku w ich wykonaniu. Użytkownicy otwarcie informowani są o bardzo szczegółowych statystykach, które pozwoliły porównać wyniki sklepu do zeszłego roku.
Zobacz: The Elder Scrolls Online – znamy datę premiery Blackwood
Na pierwszy rzut oka statystyki robią wrażenie. Rozdano ponad 100 darmowych gier, rosnąć follwersi na Facebooku i Twitterze, a w grudniu liczba aktywnych użytkowników wyniosła ponad 56 milionów.
Kiedy porównamy te statystyki z poprzednim rokiem, okazuje się, że nowi użytkownicy nie wydają w sklepie zbyt dużo pieniędzy. Liczba graczy korzystających z platformy rośnie, ale dochód stoi w miejscu. Co więcej z 700 milionów wygenerowanych w zeszłym roku 265 wydano na gry third-party, coś poza Fortnite i Rocket League.
EGS skutecznie przyciąga do siebie ludzi, ale na razie nic z tego nie wynika. Pozostaje pytanie czy w tym roku użytkownicy zostawią w sklepie jakieś pieniądze, zamiast przychodzić po prsotu po darmowe tytuły.