Strona głównaWiadomościPierwsze testy GeForce RTX 2080 Ti - wydajność zachwyca

Pierwsze testy GeForce RTX 2080 Ti – wydajność zachwyca

W sieci pojawiają się pierwsze testy kart graficznych GeForce RTX z serii 20. Wygląda na to, że model RTX 2080 Ti bez problemu radzi sobie z grami w rozdzielczości 4K z najwyższymi ustawieniami graficznymi.  

Jako jedni z pierwszych RTX-a 2080 Ti przetestowali dziennikarze serwisu TechRadar. Może nie jest to pełnoprawna recenzja, ponieważ wszystkich pomiarów dokonano w trakcie targów Gamescom i nie wiemy, na jakich grach dokładnie, ale przynajmniej daje nam jakiś pogląd na wydajność. A ta okazuje się bardzo dobra. Co prawda dziennikarze byli ograniczeni z powodu podpisanej klauzuli poufności, ale kilka rzeczy nam zdradzili. 

Przede wszystkim GeForce RTX 2080 Ti doskonale radzi sobie z grami w rozdzielczości 4K z maksymalnymi ustawieniami graficznymi. Osiąga w nich płynne 60 klatek na sekundę, a w niektórych produkcjach ma nawet dobijać do 100 klatek na sekundę. Jak już wspominałem – nie znamy dokładnej listy gier, więc lepiej wstrzymać się z optymizmem, ale wygląda na to, że granie w 4K stanie się realne. No i musimy też pamiętać, że testy przeprowadzono na karcie Founders Edition, która jest podkręcona. 

Dziennikarzom udało się też sprawdzić wydajność w grze wykorzystującej Raytracing. Wybór padł na Shadow of the Tomb Raider. Już wczoraj informowaliśmy, że karta ma problem z zapewnieniem odpowiedniej wydajności nawet w rozdzielczości Full HD. Redaktorzy TechRadar to potwierdzają. Im udało się osiągnąć około 50 klatek na sekundę. To dobry wynik, ale do ideału nieco brakuje. Trzeba jednak pamiętać, że wciąż mamy do czynienia z nieskończoną grą i niezoptymalizowanymi sterownikami. Wiele może się jeszcze w tej kwestii zmienić. 

Jeśli chodzi o sam Raytracing, to trzy grosze dorzucił jeden z pracowników DICE, pracujących nad Battlefieldem V. Jego zdaniem będziemy zaskoczeni, jak dobrze będzie się sprawdzać ta nowa technologia (sam raytracing nie jest nowy, ale chodzi o wykorzystanie go w grach). 

Źródło: TechRadar, wccftech

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię