Strona głównaWiadomościProject Motor Racing – premiera, szczegóły i pierwsze wrażenia z nowego symulatora...

Project Motor Racing – premiera, szczegóły i pierwsze wrażenia z nowego symulatora wyścigów

Fani realistycznych wyścigów samochodowych mogą już zacierać ręce – 25 listopada 2025 roku na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S zadebiutuje Project Motor Racing. Za grę odpowiada GIANTS Software (znane z serii Farming Simulator) oraz Straight4 Studios, kierowane przez Iana Bella – twórcę kultowych Project CARS i GTR.

Tytuł już teraz wzbudza spore emocje wśród graczy i branży, a pierwszy zwiastun oraz gameplay pokazują, że mamy do czynienia z ambitnym projektem dla prawdziwych fanów motorsportu.

Realizm i różnorodność – samochody, tory i fizyka

Project Motor Racing zaoferuje ponad 70 licencjonowanych pojazdów (w tym współczesne LMDh Hypercary, GT3, klasyki z lat 70. i 90., a także legendarne prototypy) oraz 10 klas wyścigowych. Na graczy czeka 27 układów torów, wszystkie laserowo skanowane – od Lime Rock po Mosport – co gwarantuje maksymalną precyzję odwzorowania każdego zakrętu, wyboju i krawężnika.

Twórcy podkreślają, że każdy samochód został szczegółowo przetestowany i dostrojony we współpracy z profesjonalnymi kierowcami wyścigowymi w ramach programu Factory Driver Program. Nowy silnik fizyczny Hadron, działający z częstotliwością 720 Hz, zapewnia niezwykle naturalne, nieliniowe sterowanie gazem, realistyczne reakcje zawieszenia i bardzo precyzyjny force feedback. Oznacza to, że nawet najmniejszy błąd na torze – zbyt mocne hamowanie, najechanie na krawężnik czy przesadzenie z gazem – może skończyć się poślizgiem lub wypadnięciem z trasy.

Tryby gry i wsparcie dla społeczności

Gra skierowana jest zarówno do weteranów symulatorów, jak i początkujących graczy. Dostępne będą trzy tryby rozgrywki:

  • Tryb kariery, w którym decyzje dotyczące budżetu, sponsorów, napraw i rozwoju zespołu mają realny wpływ na przebieg sezonu. Gracz poczuje presję profesjonalnego motorsportu i będzie musiał zarządzać nie tylko jazdą, ale też całym zapleczem wyścigowym.
  • Wyścigi online, pełne weekendy wyścigowe, rankingi i wydarzenia specjalne.
  • Wsparcie dla modów – od dnia premiery na wszystkich platformach! Dzięki GIANTS Editor i zintegrowanemu portalowi UGC, społeczność będzie mogła tworzyć i udostępniać własne samochody, tory i dodatki, które przed publikacją będą testowane przez twórców.

Dynamiczna pogoda, cykl dobowy i „żywe” kokpity

Project Motor Racing stawia na pełną immersję: dynamiczna pogoda, adaptacyjna linia wyścigowa (True2Track), 24-godzinny cykl dnia i nocy oraz „żywe” kokpity, w których widać efekty G-force, rozgrzewanie się hamulców, brud i zmęczenie kierowcy. Wszystko to wpływa na prowadzenie auta i wymaga od gracza ciągłego dostosowywania stylu jazdy do warunków na torze.

Dźwięk silników, odgłosy hamowania, szum opon i efekty środowiskowe zostały zaprojektowane z myślą o jak największym realizmie i mają oddać „prawdziwą dzikość” wyścigów.

Pierwsze wrażenia z gameplayu

Pierwsze testy pokazują, że Project Motor Racing to symulator wymagający, ale satysfakcjonujący. Model jazdy jest bardzo szczegółowy i wybacza niewiele błędów – każdy zakręt, każda zmiana nawierzchni czy zbyt agresywne wejście w łuk może skończyć się utratą kontroli nad autem. Gra wymaga precyzji, cierpliwości i nauki, ale daje ogromną satysfakcję z opanowania kolejnych maszyn i tras.

Wizualnie gra prezentuje się solidnie – kolory są ciepłe, światło realistyczne, a detale torów i samochodów stoją na wysokim poziomie. Laserowe skanowanie torów pozwala poczuć każdą nierówność, a system pogody i cyklu dobowego wpływa na taktykę i strategię podczas dłuższych wyścigów.

Data premiery, cena i zamówienia przedpremierowe

Premiera Project Motor Racing zaplanowana jest na 25 listopada 2025 na PC (Steam, Microsoft Store), PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Gra będzie kosztować 274,99 złotych, a zamawiając ją przed premierą, otrzymamy dodatkowy pakiet pojazdów GTE Decade Pack.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SoSlowGamer
SoSlowGamer
Redaktor, szef działu retro

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię