Coraz więcej graczy skarży się w sieci na jakość DualSense. Kontrolery mają cierpieć z powodu uszkodzenia spustów oraz zdzierania się tworzywa pokrywającego gałki analogowe.
Według informacji zebranych przez serwis GameRant, niektóre egzemplarze kontrolerów DualSense mają problemy ze spustami. Po dłuższym czasie użytkowania ulegają wyraźnemu poluzowaniu, przez co są mniej czułe lub przestają działać całkowicie. Nie ma jednej charakterystycznej awarii, jedno jest jednak pewne jest to wina projektu lub jakości wykonania.
Jest to o tyle smutne, że Sony reklamowało haptykę jako główną atrakcję kontrolerów PS5. Obecnie nie ma dokładnych statystyk, jednak serwis wspomina o ponad tysiącu udokumentowanych przypadków. Może nie jest to dużo w stosunku do liczby urządzeń wyprodukowanych, jednak już taka liczba powoduje, że zachodzi podejrzenie, że jest to problem konstrukcyjny.
Swego czasu kontrolery z Nintendo Switch miały podobny problem, po pewnym czasie eksploatacji analogi ulegały dekalibracji i wydawały komendy skrętu pomimo ustawienia gałki w pozycji neutralnej. O ile analogi nie są niczym nowym i udało się to naprawić to już spusty adaptacyjne to nowość i rozwiązanie problemu przez Sony może trochę potrwać.
Zobacz: Cyberpunk 2077 znika z PlayStation Store
Zatem na razie pozostaje czekać i może nie napalać się tak na zakup konsoli. Wychodzi po raz kolejny na to, że pierwsi użytkownicy mogą służyć za testerów nowego urządzenia i dopiero kolejna rewizja sprzętu będzie pozbawiona wad premierowych. Awaryjności DualSense Sony na razie nie komentuje.
U mnie problem pojawił się kiedy po sparowaniu dualsens przez bluetooth z kompem w wersji androida 12 i próbie zagrania przez remote Playa w gta 5. Zarówno w onlinie jak i fabule, problem jest ten sam, kamera kręcił się wokół, nie jestem w stanie kamery ustawić na wprost, lewym analogię, po ściągnięciu go w dół, otwieram ogień z broni różnego rodzaju, po wciśnięciu R2 kamera zaczyna wracać do pozycji normalnej (widok za pleców), żaden z innych klawiszy nie ma swojej dotychczasowej funkcji, po wciśnięciu analogia lewego, włącza się menu pauzy, w ustawieniach sterowania wszystkie funkcje klawiszy, odpowiadają tym z normalnej gry na monitorze/TV, w ustawieniach konsolowych dotyczących kontrolerów, też nie jestem w stanie nic zmienić, ustawienia są dokładnie takie jak w czasie gry normalnej, dodam że przez remot playa gram na Samsungu Galaxy A41.
Czy miał ktoś problem tzn przycisk „ x” działa tylko podczas przyciśnięciu go wraz z panelu dotyku (czy jak on tam się nazywa). Gdy wciskam sam „x” pad wgl nie reaguje. Reszta przycisków działa poprawnie
Identyczną sytuacje miałem. gram od 19 listopada. Pad poszedł na reklamację 18 grudnia. Mam drugiego i już po około 2-3 tygodniach zaczyna się luzować. w obu przypadkach R2.
też mnie to zdziwiło, ale jak pisał 'Kosa’, są informacje na portalach i filmiki na YT, że to kwestia słabych sprężyn, które pękają…BTW dołączam do opinii, że konsola wymiata. Pozdrawiam 🙂
Nie jestem żadnym hejterem, gram na konsolach sony od psx. Dualsense przestał działać, a gram od 19 listopada. Odwiedzając takie portale, szukam rozwiązania problemu, a nie tematu do gównoburzy. Haptyczne funkcje wyłączyłem, zaraz po ograniu astroboy’s playroom (wole grać bez haptyków), a grając w gry z ps4, które nawet nie posiadają funkcji haptycznych. Jestem po prostu zły, że pad ma już problemy. Po za tym masz filmy na YT, gdzie ludzie pokazują jak trriger lata. A co do użytkowania pada to używam go jak najbardziej normalnie, nie rzucam, ani nie naparzam w przyciski jak debil.
Bardzo ciekawe rzeczy piszesz. Szczególnie, że days gone to gra we wstecznej kompatybilności i nie obsługuje haptycznych triggerów.
Mam też problem ze spustami dokładnie z prawym dolnym trierem – R2. Poluzował się i nie stawia prawie żadnego oporu vs np. L2. Skutkuje to aktywacją przycisku nawet przy lekkim muśnięciu przycisku. Konsolę mam od 8 grudnia z oficjalnej dystrybucji MExpert, w tym czasie za dużo nie pograłem, wiec nie ma opcji na zużycie mechaniczne lub jakieś przeciążenie. Reklamacja na dniach będzie wysłana do PS5. Całe szczęście mam drugi kontroler, inaczej byłbym lekko zły.
A co do „Zatem na razie pozostaje czekać i może nie napalać się tak na zakup konsoli.” – większej manipulacji dawno nie czytałem… Tym torem można czekać i 2 lata, bo zawsze może być coś… Po to jest gwarancja, żeby z niej korzystać w takim momencie. Sama konsola petarda! Pady również – poza powyższą usterką. Na tą chwilę żadnych innych zastrzeżeń.
Bzdury jak chuj. Chociaż jeden z tych wyżej ma ps5 i grał, czy tylko pierdoli i powtarza brednie z internetu? Ja mam i napierdalam po 8h dziennie. Zero problemów, zero hałasu, zero jakichkolwiek problemów. Pierdolenie z sieci mnie nie obchodzi. Czarny PR to norma. Obejrzeć sale samobójców hejter np. Barany to barany. Nie mieli w ręku a pierdola jak wielcy fachowcy. Żenada jak chuj. Banda idiotow
No nie wiem czy nie przesadzamy.. Często może też być tak że wina jest w użytkowaniu pada. Wcześniej nie było tego bajeru i nie było problemu, a teraz jest i na pewno pad jest delikatniejszy (tak samo jest we wszystkim np. samochodach i wielu innych urządzeniach) im więcej bajerów i opcji tym bardziej delikatniejsze i awaryjne, a dość często słychać jak ktoś gra na starszych konsolach niż ps5 to pad aż trzeszczy. Co za tym idzie mam wrażenie że często ta awaria idzie w parze z takim użytkowaniem 🙂
Problem leży po stronie zastosowanych sprężyn w padzie są za słabe ze zbyt cienkiego drutu 0.26milimetra oraz nieodpowiedniej jej twardości co powoduje uszkodzenie sprężyn odkształcenie nieraz ich pękania. Niestety tylko zastosowanie innego materiału rozwiąże problem a nie wymiana na te same sprężyny
* gry z ps4
Mam problem z lewym triggerem, strasznie się poluzował. Grając w Days Gone, postać ciągle zaczyna sama celować. Dodam tylko, że trigger mam ustawione z całkowitym wyłączeniem haptycznych funkcji, zresztą gry z ps5 nie wspierają danej funkcji. Konsole mam od 19 listopada, a pad już do reklamacji.