Testy wydajności chłodzenia

Strona głównaRecenzjeRecenzja chłodzenia procesora DeepCool Assassin II

Recenzja chłodzenia procesora DeepCool Assassin II

Testy wydajności chłodzenia

Specyfikacja zestawu testowego:

Procesor: Intel Core i7 7700K @ 5.0 GHz przy 1.35 V „delid”
Płyta główna: ASUS Maximus IX Code
Karta graficzna: AORUS GeForce® GTX 1080 Xtreme Edition 8G
RAM: 2 x 16 GB G.Skill Trident-Z 3200 CL15
Dysk: 2 x OCZ Arc 100 240 GB
Zasilacz: Seasonic Prime Titanium 750W
Obudowa: Thermaltake Suppressor F31 Tempered Glass

Użyty procesor jest został poddany procedurze tzw. skalpowania. Fabrycznie użyta przez firmę Intel pasta termoprzewodząca pod odpromiennikiem (IHS) została zamieniona na Coollaboratory Liquid Ultra (CLU), czyli „smarowidło” na bazie płynnego metalu.
Sam IHS został pokryty Thermal Grizzly Kryonaut, czyli wiodącym produktem tego segmentu rynku.

Krzywa obrotów wentylatorów w programie Asus Fan Xpert 4 prezentuje się następująco:

Zakres obrotów (realnie) to między 260 a niecałe 1600 rpm, czyli w granicach tolerancji podawanej przez producenta.

Poziom hałasu tła to 37 dBA. Pomiar wykonany przy pomocy decybelomierza Voltcraft SL-100, z odległości 30 cm od zamkniętej obudowy.

Temperatura otoczenia wynosi 21 stopni Celsjusza.

Wyniki w trybie spoczynku poniżej:

Tu nie ma sensacji, tryb oszczędzania energii procesora powoduje, że poziom wydzielanego ciepła jest na niskim poziomie. Jedynie AIO marki Cryorig (A80) wybija się na niekorzyść (ze względu na stosunkowo wysokie minimalne obroty wentylatorów).

Następnie OCCT, który generuje obciążenie na zbliżonym poziomie jak najbardziej wymagające gry (np. Wiedźmin 3):

Temperatura na poziomie 280 mm AIO (Be Quiet/NZXT), przy zbliżonej kulturze pracy to dobry wynik.

Na koniec Linx, czyli program generujący ekstremalne obciążenie (głównie ze względu na użycie instrukcji AVX, które nie są wykorzystywane w grach) :

Dość spłaszczone wyniki stawki, jednakże da się zauważyć różnice w kulturze pracy. Wydajnościowo DeepCool Assassin II daje sobie radę. Istnieje dość duży zapas do granicy, po przekroczeniu której następuje następuje zjawisko tzw. throttlingu, czyli zwalniania procesora. Głośność jest na jak najbardziej akceptowalnym poziomie.

Spis treści

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Krzysiek Hukałowicz
Redaktor, Testy, Dział hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię

Spis treści