Teamfight Tactics szturmem zdobywa serca i umysły graczy na całym świecie. Niemal wszyscy wkręcili się w automatyczne szachy w świecie League of Legends. Jednak nie każdy nauczył się jeszcze łączenia itemów, szans na poszczególne postacie i synergii. Dlatego przygotowaliśmy dla Was małą ściągę.

Teamfight Tactics nie jest grą trudną. Jednak trzeba nauczyć się na początku kilku kwestii, dzięki którym wygrywanie okaże się zdecydowanie łatwiejsze. Stąd właśnie pomysł na naszą ściągę, w której podejrzycie szanse na poszczególne postacie, jak łączyć poszczególne itemy, a także jakie są synergie i co nam dają.

Teamfight Tactics – szanse na postacie

Zacznijmy od kwestii najprostszej, a zarazem kluczowej, czyli szans na postacie konkretnego Tieru. Im wyższy mamy poziom, tym większa szansa na lepszych herosów. Jednocześnie spada prawdopodobieństwo trafienia postaci niższego Tieru. Tabela wygląda następująco:

Tier 1Tier 2Tier 3Tier 4Tier 5
Liczba postaci39 (11)26 (12)21 (12)13 (9)10 (6)
2. poziom100%
3. poziom65%30%5%
4. poziom50%35%15%
5. poziom37%35%25%3%
6. poziom24,5%35%30%10%0,5%
7. poziom20%30%33%15%2%
8. poziom15%25%35%20%5%
9. poziom10%15%35%30%10%

Pamiętajcie też, że aby stworzyć postać na 2. poziomie, musicie mieć 3 te same postacie na 1. poziomie. Z kolei stworzenie herosa na 3. poziomie wymaga 3 tych samych postaci na 2. poziomie (w sumie 9 na 1. poziomie).

Teamfight Tactics – synergie postaci

Kolejna, niezwykle ważna kwestia to synergia. Najczęściej to ona decyduje o zwycięstwie lub przegranej. W Teamfight Tactics nie liczy się tylko to, jak mocne mamy postacie, ale także to, jak się one ze sobą łączą. Poszczególne synergie to:

Assassin:

  • 3 – 150% obrażeń krytycznych
  • 6 – 350% obrażeń krytycznych

Blademaster:

  • 3 – jeden dodatkowy atak
  • 6 – dwa dodatkowe ataki

Brawler:

  • 2 – 300 pkt. bonusu do HP
  • 4 – 700 pkt. bonusu do HP

Demon:

  • 2 – 40% szans na uderzenie, które spali manę przeciwnika
  • 4 – 60% szans na uderzenie, które spali manę przeciwnika
  • 6 – 80% szans na uderzenie, które spali manę przeciwnika

Dragon:

  • 2 – smoki są odporne na obrażenia magiczne

Elementalist:

  • 3 – na początku rundy wzywają Elementala (golema)

Exile:

  • 1 – jeśli nie ma wokół siebie żadnego sprzymierzeńca, to na początku rundy dostaje tarczę równą jego maksymalnemu HP

Glacial:

  • 2 – 20% szansy na zamrożenie na 2 sekundy
  • 4 – 30% szansy na zamrożenie na 2 sekundy
  • 6 – 45% szansy na zamrożenie na 2 sekundy

Guardian:

  • 3 – na początku rundy każdy Guardian i stojące obok nich postacie otrzymują +30 do tarczy

Gunslinger:

  • 2 – atakują jednocześnie losowego, dodatkowego przeciwnika
  • 4 – atakują jednocześnie wszystkich przeciwników w zasięgu

Imperial:

  • 2 – jeden losowym Imperial zadaje podwójne obrażenia
  • 4 – wszyscy Imperiale zadają podwójne obrażenia

Knight:

  • 2 – blokują 20 obrażeń podstawowych ataków
  • 4 – blokują 40 obrażeń podstawowych ataków
  • 6 – blokują 80 obrażeń podstawowych ataków

Ninja:

  • 1 (tylko) – +40% do obrażeń od ataku
  • 4 – wszyscy Ninja dostają +60% do obrażeń od ataku

Phantom:

  • 2 – na początku rundy rzuca klątwę na losowego przeciwnika i zmniejsza jego HP do 100

Pirate:

  • 3 – daje szanse nawet na 4 sztuki dodatkowego złota po każdej walce

Robot:

  • 1 – Robot rozpoczyna walkę z pełną Maną

Shapeshifter:

  • 3 – 100% bonusu do maksymalnego zdrowia

Sorcerer:

  • 3 – Sorcererzy otrzymują podwójną Manę za atakowanie, a reszta drużyny +35% do obrażeń od zaklęć
  • 6 – Sorcererzy otrzymują podwójną Manę za atakowanie, a reszta drużyny +100% do obrażeń od zaklęć

Void:

  • 3 – podstawowe ataki drużyny ignorują 50% tarczy przeciwnika

Wild:

  • 2 – postacie typu Wild generują stos Furii (maksymalnie 5). Każdy stos daje +7% do szybkości ataku (maksymalnie +35% do szybkości ataku)
  • 4 – wszystkie postacie w drużynie generują stos Furii (maksymalnie 5). Każdy stos daje +7% do szybkości ataku (maksymalnie +35% do szybkości ataku)

Yordle:

  • 3 – 25% szansy na nie trafienie atakiem w postacie typu Yordle
  • 6 – 60% szans na nie trafienie atakiem w postacie typu Yordle

Teamfight Tactics – łączenie przedmiotów

Na koniec pozostała kwestia chyba najbardziej skomplikowana, a zarazem szalenie ważna i często bagatelizowana przez mniej doświadczonych graczy, czyli łączenie przedmiotów. To właśnie itemy, przy równych kompozycjach, mogą zdecydować o wygranej lub przegranej. Łączy się je w następujący sposób:

Przedmioty
Noszący jest też AssassynemNoszący jest też SorcereremNoszący jest też KnightemAtakuje drugą postać z 50% obrażeńNoszący jest też GlacialemNoszący jest też BlademasteremNoszący jest też Demonem+1 do liczebności drużyny
po zaklęciu zyskuje +15% maksymalnej Many na atak200 splash damage na zaklęciepobliscy przeciwnicy tracą 20% szybkości atakuszansa na ucieszenie przeciwnikapo śmieci leczy 1000 HP pobliskim sojusznikomco 3 atak zadaje 100 magicznych splash damage+20 do many po rzuceniu zaklęcia
+5% szansy na krytyka co 1 sekundękażdy atak daje +3% do szybkościunika wszystkich krytykówatak ma niewielką szansę na zmniejszenieatak zadaje 10% pkt. HP jako splash damage2 x zasięg, nie może nie trafić
pobliscy sojusznicy dostają +10% do szybkościzaklęcie spala 2,5% HP przeciwnika na sekundętaka spala 2,5% HP i blokuje leczenieblokuje losowego przeciwnika na 5 sekundodzyskuje 3% HP na sekundę
atak leczy za 50% pkt. damagegdy przeciwnik rzuca zaklęcie dostaje 200 HP obrażeńatak ma szansę na rozbrojenie83% odporności na magię
postać odradza się z 500 HPpobliscy sojusznicy dostają 200 HPodbija 35% damage
leczy za 25% zadanych obrażeń+50% do szybkości ataku
+100% do obrażeń od krytyków

ZOSTAW KOMENTARZ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię