Strona głównaWiadomościDzięki sztucznej inteligencji gry będą jeszcze lepsze i bardziej kreatywne

Dzięki sztucznej inteligencji gry będą jeszcze lepsze i bardziej kreatywne

Ubisoft wierzy, że dzięki sztucznej inteligencji gry będą jeszcze lepsze. Nie chodzi jednak o zachowanie komputerowych przeciwników, a o AI, które zaoszczędzi czas pracowników, który będzie można przeznaczyć na bardziej kreatywną pracę.

Tworzenie gier to niezwykle żmudny proces. Jest w nim miejsce na sporo kreatywności, w końcu trzeba wymyślić podstawowe założenia, fabułę, postacie czy też lokacje. Jednak w większości to żmudne siedzenie nad kodem, animacjami, a nawet tłumaczeniami na kilka najpopularniejszych języków świata. Niewiele w tym kreatywnej pracy. Często są to zadania powtarzalne i jednocześnie bardzo czasochłonne. Właśnie w tym ma pomóc sztuczna inteligencja.

Ubisoft wierzy, że kolejna generacja AI przyniesie całej branży duży skok jakościowy. Francuska firmy jest zdania, że wiele żmudnych prac może przejąć program komputerowy. Mowa między innymi o tworzeniu animacji czy też testowaniu oprogramowania. Zaoszczędzony czas pracownicy będą mogli poświęcić na pracę kreatywną, dzięki której gry mają być ciekawsze, ale też lepiej dopracowane.

– Główna różnica między AI i ludźmi polega na kreatywności. Sztuczna inteligencja jest dobra w generalizowaniu i naśladowaniu pewnych zachować. Jeśli masz do wykonania jakieś powtarzające się zadania, to sztuczna inteligencja może pomóc je zautomatyzować – to generalizowanie. Z kolei naśladowanie to pokazanie AI celu, którego AI przyspieszy osiągnięcie. To może pomóc w tworzeniu większych światów i bardziej różnorodnych elementów, ale nie to świadczy o grze. Ludzie zawsze będą odpowiedzialny za tworzenie zabawy w grze – powiedział Yves Jacquier, dyrektor wykonawczy studia produkcyjnego w Ubisoft.

Jak podoba Wam się wizja, w której znaczna część gry będzie tworzona przez sztuczną inteligencję?

Źródło: TweakTown

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię