Strona głównaGryAktualnościKod Fallout 76 to w wielu miejscach po prostu kopia Fallout 4,...

Kod Fallout 76 to w wielu miejscach po prostu kopia Fallout 4, a nawet… Skyrima

Zastanawialiście się – czemu Fallout 76 jest tak źle zoptymalizowany i czemu ma aż tak dużo błędów? W dużej mierze winny jest przestarzały silnik Creation Engine. Problem polega na tym, że Bethesdzie nawet nie chciało się go poprawiać. Duża część kodu w Fallout 76 to jeden do jednego skopiowane skrypty z Fallout 4, a nawet Skyrima.

Mówią, że leżącego nie należy kopać. Jednak pozwolę sobie nie zastosować tej zasady w przypadku Bethesdy. Ten deweloper musi jasno i klarownie uzmysłowić sobie, że dalsze takie działania po prostu nie przejdą. Twórcy Fallouta 76 dali ciała. Poszli na łatwiznę. Nie wiem czy tej gry nie chciało im się robić, czy może uznali, że gracze są głupi i kupią wszystko, co ma „Fallout” w nazwie. Cokolwiek by to nie było, sprawa jest poważna.

Zobacz także: Fallout 76: Czy afera z edycją kolekcjonerską skończy się w sądzie?

Na Twiterze niejaki Chhristian Leites napisał ciekawy post na temat kodu Fallout 76. Okazuje się, że spora jego część to po prostu przeklejone fragmenty z Fallout 4 oraz Skyrima. Teoretycznie nie ma w tym nic złego. Korzystanie z czegoś, co samemu stworzyło się wcześniej jest normalną praktyką wśród wielu deweloperów. Problem polega na tym, że Bethesdzie nawet nie chciało się zmieniać nazw. Dlatego w kodzie można znaleźć między innymi wzmianki na temat smoków. Tym w gruncie rzeczy jest Królowa Spalaczy – smokiem ze Skyrim ze zmienioną oprawą graficzną. Nawet animacje są takie same!

Poza tym rozumiem wykorzystywanie fragmentów kodów z wcześniejszych gier, ale do cholery jasnej – Skyrim ma już 7 lat! Rynek gier zmienił się przez ten czas diametralnie. Jasne, The Elder Scrolls V to dobra gra, ale nie oszukujmy się – dzisiaj nie przystaje do aktualnych standardów i w tym momencie ratują ją tylko mody.

W ten sposób Bethesda udowadnia, że ma – za przeproszeniem – swoich fanów w dupie. Na dodatek nie chcą przyjmować zwrotów Fallout 76. Aż boję się pomyśleć, co wyjdzie ze Starfield i The Elder Scrolls VI, które mają korzystać z tego samego, przestarzałego już silnika.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię